dilluns, 26 d’octubre del 2009

Anàlisi d'un anunci







•1. Explicar-ne la història que ens transmet (lectura de la informació explícita)
Una nit de tempesta tots els ninots i joguines del nen tenen por i decideixen refugiar-se al cotxe. Al matí següent quan la família es disposa a embarcar-se en el cotxe, obren el maleter del vehicle i troben tots els ninots ben col•locats.
La reacció del pare és mirar al nen pensant que ell havia posat les joguines al cotxe. Però el nen contesta als amb una mirada d’indiferència perquè ell no sabia de la presència d’aquests al vehicle.
La reacció de la mare al observar la cara del seu fill és moure els seients del cotxe cap endavant per poder introduir l’equipatge al cotxe sense haver de treure les joguines.
Aquest anunci ens vols demostrar que en aquest vehicle hi ha espai per a tot, que no cal treure coses perquè en càpiguen unes altres.

•2. Anàlisi dels aspectes formals: decorats, enquadraments, colors, música, ritme, etc.
En aquest anunci s’aprecien dues tonalitats de colors, primerament i durant els 29 primers segons, hi apareixen les tonalitats mes obscures i fredes perquè és una seqüència gravada durant una nit de tempesta. El pla utilitzat durant aquest temps és un pla sencer que mostra tot el subjecte sense donar gran importància al que l’envolta si no a la processo de joguines cap al cotxe. Els decorats no s’aprecien amb gran exactitud però podem observar que l’habitació està plena de joguines amb prestatges i un llit, representa l’habitació d’un nen. Així com el rebedor té un estil més clàssic.

Des del segon número 29 fins al 36 és quan es representa l’embarcament al cotxe. En aquesta escena ja és de dia i per lo tant els colors utilitzats són càlids. Hi ha una combinació de diferents plans, entre ells el que més destaca és el pla detall que apareix tres vegades.

La darrera part està rodada en un carrer i la tonalitats de colors empleats és grisa i blancs encara que també hi destaca el verd dels arbres. El pla utilitzat és el pla general ja que no només es pot apreciar el vehicle si no també l’entorn que el rodeja i acaba amb un primer pla d’un porquet que s’ha quedat fora del cotxe i comença a corre radera d’ell.

• 3. Anàlisi dels personatges i models que ens transmeten En aquest anuncia hi ha quatre personatges principals: els ninots i les joguines són els elements que aporten vitalitat i innovació a la trama. Els seus colors criden l’atenció de l’espectador.
El nen representa la innocència perquè no sap com han arribat els ninots al cotxe i quan el para el mira en comptes de discutir fa una mirada innocent i evita que els pares s’enfadin amb ell.
Els parés són joves, imposen disciplina però són permissius en tant que deixen les joguines dins el vehicle pensant en els seu fill.

• 4. Anàlisi del discurs verbal: text, eslògan...
En aquest anuncia hi ha absència de diàleg però la banda sonora dels primers 29 segons contextualitza la imatge sense que fes falta el diàleg, perquè explica el que està passant i perquè els animals van cap al cotxe.
L’absència de lletra durant els 7 segons següents posen de manifest que les mirades i les imatges poden transmetre la suficient informació. Però també deixa a l’expectativa del públic la continuació de la història amb aquet xiulet.
Finalment apareix una veu en-off que ens indica el nom del producte i sobre la tornada de la cançó diu “La familia al poder”.
Aquest eslògan ens mostra la importància que per aquesta companyia automobilística té l’amplitud del vehicle perquè pugi cabre tot el que l’usuari desitja.

• 5. Valoració personal de l'anunci
Aquesta anunci no és un anunci que commocioni perquè la seva funció és vendre un cotxe però si que és un anunci que transmet positivitat. La cançó és molt fàcil i això fa que l’audiència és quedi amb la lletra i faci promoció de l’anunci sense adonar-se’n.
La història que narra aquest anunci és molt maca i seria un anunci per estar-s’hi una estona reflexionant sobre la importància de reunir a tota la família i no deixar-se ningú fora. I per altra banda aquest és l’anunci de SEAT més creatiu i entenedor que ha creat en molt de temps, encara que el nou anunci d’aquest mateix model també és molt maco.


Per què les següents expressions es poden considerar tòpics?

• 1- Una imatge val més que mil paraules
Moltes vegades podem pensar que una imatge explica millor que les paraules perquè podem veure recollida informació que percebem a través de la vista. Però val a dir que en determinades ocasions són més útils les paraules.


Per exemple en aquesta imatge: sembla que els infants fulgeixin dels soldats però en realitat estan fugint de la bomba que ha caigut i concretament la nena s’està cremant. Perquè la bomba contenia un líquid que comença a cremar des del moment en que toca amb la pell.

• 2- Davant de la televisió el receptor el passiu
El receptor no actua per tal de poder interioritzar la informació sinó que simplement es planten davant la pantalla i observen seqüència d’imatges més o menys importants.

• 3- La violència vista a la televisió o al cinema, genera violència
Els espectador pensem moltes vegades que el que veiem a la televisió és el correcte per això interpretem aqueta violència com a una acció justificada i en cada situació semblant reaccionem de la mateixa manera.

• 4- La televisió és un mitjà generador de “modes” (modes, a què fa referència?)

• 5- La televisió es una finestra oberta a la realitat
Moltes vegades aquest tòpic no es compleix perquè no podem concebre la televisió com una finestra perquè moltes vegades ens mostren països o cuitats del quals només mostren la cara bona, la riquesa, la classe mitjana i els més necessitats que també estan presenta a la cuitat o país cauen en l’oblit. En aquest moment és quan no es considera la televisió com una finestra.

• 6- Els mitjans insensibilitzen les consciències
Al veure moltes vegades una seqüència d’imatges semblants el cervell s’immunitza i no mostra ni rebuig ni cap sentiment cap a aquestes imatges. Per exemple les imatges dels països del tercer món ja les concebem de forma natural i som insensibles, no reaccionem.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada