DESCRIPCIÓ
L’escola Sadako està situada al carrer Collserola i és una escola concertada però laica. Per començar vam fer una visita per les instal·lacions i vam poder comprendre que el més important és la felicitat dels nens. El projecte educatiu que aquesta escola du a terme és gràcies a la col·laboració i l’ implicació del personal de l’escola. Tots van a una i això es veu reflectit en l’alumnat. L’escola te 700 alumnes que cursen des de P-3 fins a 4rt d’ESO.
A totes les aules que entravem estaven treballant de manera diferent però totes amb un mateix objectiu, aprendre. Els mes petits treballen amb projectes, per lo tant desenvolupen la seva creativitat. Com a dada curiosa, a cada passadís hi ha fitxes relacionades amb el que estan fent a classe. Tota l’escola està plena de llibres i això és perquè no tots els grups poden utilitzar la biblioteca, per impossibilitat horària, i porten la biblioteca al passadís. Cada curs té el material adaptat al seu nivell.
L’objectiu d’aquesta escola és afavorir l’ igualtat entre nens amb els mateixos objectius i oportunitats. L’escola treballa amb tres estructures educatives prou interessants. Un d’elles és la Filosofia 3/18, aquesta ajuda a potenciar les habilitats de pensament de l’alumne així com a introduir dins el propi pensament reflexions sobre l’entorn i la realitat. A l’escola dediquen un hora setmanal a aquesta matèria tant interessant i útil.
L’educació emocional porta implantant-se a l’escola des de fa cinc anys i és un espai on es pretén que els alumnes adquireixin vocabulari sobre les emocions com també ser capaços de gestionar-les. Hi ha una mestra que va a les classes de 4rt i 6e de primària i 2n d’ESO i imparteix la classe. Nosaltres vam poder assistir a una d’aquestes sessions. Primerament els alumes es relaxen i fins i tot arriben a estirar-se al terra. Seguidament comencen a parlar de les emocions que tenen en cert moment i amb tot això, acaben introduint un semàfor que els ensenya a poder controlar les seves accions en moments en que actuen les sota el control de les emocions.
Vam poder entrar en diferents aules durant la visita que vam dur a terme i ens va sobtar que hi havia dos mestres en moltes d’aquestes aules. Això es deu al treball compartit que es du a terme a l’escola. Un equip de quatre pedagogs i un psicòleg treballen conjuntament amb els mestres i alumnes per millorar les relacions i les capacitats de cada una d’aquestes parts.
A l’escola es té molt en compte la participació de l’alumne per això es treballa amb racons i projectes perquè en aquestes activitats cada membre rep atenció personalitzada. L’adaptació del currículum a les necessitats de cada alumne fa que l’escola obtingui els resultats desitjats, doncs per exemple a l’exercici de lectura estan agrupats els infants per nivells. D’aquesta manera s’aconsegueix que cap nen es quedi endarrerit i que tots portin el mateix ritme.
Les TIC també han arribat a l’escola Sadako. Els alumnes disposen d’intranet que és una eina de treball molt útil tant per els mestres com pels alumnes. A la majoria d’aules hi ha canons la qual cosa permet poder introduir les noves tecnologies a la classe en comú. I cal tenir en compte que a la llarga les tecnologies estaran presents sempre però que no substituiran la feina del mestre sinó que la facilitaran.
Com a dades curioses de l’escola, cal destacar:
- El monitoratge: els alumes més gran expliquen als petits continguts d’algunes matèries de manera didàctica. Un exemple en seria les classes de naturals que moltes vegades són els gran qui expliquen als petits els experiments i altres. Aquesta és una activitat que motiva als estudiants i per aquesta raó l’escola la du a terme.
- L’acompanyament lector: l’ interacció entre els alumnes de sisè i primer a l’hora d’ensenyar a llegir. Els alumnes més grans dediquen unes hores als alumnes més petits, d’aquesta manera ajuden als més petits a aprendre a llegir mitjançant el material que els mestres proporcionen. Aquest és el segon any que aquesta activitat es du a terme i el curs passat va ser un èxit perquè tots els alumnes de cada curs la van dur a terme.
- Els racons són oberts: durant aquesta activitat els alumnes de tots els cursos de primària estan barrejats i tots assoleixen els mateixos objectius tenint el compte el grau de dificultat.
Per últim vam parlar de la relació de les famílies amb l’escola, i aquesta és molt curiosa. L’escola a creat el paper del pare tutor, dos per cada curs. Aquests pares són els encarregats de transmetre a l’equip directiu les queixes o altres que els pares dels alumnes volen fer arribar.
Aquesta relació entre pare i mestre també es fomenta per part del centre perquè fins a 4rt de primària els pares recullen al seu fills dins l’aula. Aquesta és una manera de que el nen expliqui al pare el que ha fet. A més així els pares i els metres poden establir una relació estable i necessària pel desenvolupament del nen.
REFLEXIÓ
La metodologia empleada pel personal de l’escola és creativa i la manera en que treballen, projectes de treball, m’agrada molt. M’ha recordat a la meva escola però el que més m’ha cridat l’atenció és la pràctica de la Filosofia 3/18 i l’educació emocional.
Durant la visita hem pogut veure com treballaven les matemàtiques, mitjançant les TIC però combinant-ho amb eines més tradicional, com són els botons. L’adaptació de la lectura que efectuen durant primer i segon mai ho avia vist i això m’ha fet prendre consciència que els alumnes també en tenen ganes i encara més quan se’ls hi planteja com una activitat lúdics. Un exemple és la lectura dels “Pastorets” perquè després faran la representació quan ho van saber es van posar molt contents.
Finalment i com va dir el cap d’estudis, “d’alguna manera venem l’escola” però és una filosofia i una escola que no necessiten ser venudes perquè es venen soles. El clima que es respira demostra les ganes que tenen totes les persones en ensenyar i aprendre.
L’escola Sadako està situada al carrer Collserola i és una escola concertada però laica. Per començar vam fer una visita per les instal·lacions i vam poder comprendre que el més important és la felicitat dels nens. El projecte educatiu que aquesta escola du a terme és gràcies a la col·laboració i l’ implicació del personal de l’escola. Tots van a una i això es veu reflectit en l’alumnat. L’escola te 700 alumnes que cursen des de P-3 fins a 4rt d’ESO.
A totes les aules que entravem estaven treballant de manera diferent però totes amb un mateix objectiu, aprendre. Els mes petits treballen amb projectes, per lo tant desenvolupen la seva creativitat. Com a dada curiosa, a cada passadís hi ha fitxes relacionades amb el que estan fent a classe. Tota l’escola està plena de llibres i això és perquè no tots els grups poden utilitzar la biblioteca, per impossibilitat horària, i porten la biblioteca al passadís. Cada curs té el material adaptat al seu nivell.
L’objectiu d’aquesta escola és afavorir l’ igualtat entre nens amb els mateixos objectius i oportunitats. L’escola treballa amb tres estructures educatives prou interessants. Un d’elles és la Filosofia 3/18, aquesta ajuda a potenciar les habilitats de pensament de l’alumne així com a introduir dins el propi pensament reflexions sobre l’entorn i la realitat. A l’escola dediquen un hora setmanal a aquesta matèria tant interessant i útil.
L’educació emocional porta implantant-se a l’escola des de fa cinc anys i és un espai on es pretén que els alumnes adquireixin vocabulari sobre les emocions com també ser capaços de gestionar-les. Hi ha una mestra que va a les classes de 4rt i 6e de primària i 2n d’ESO i imparteix la classe. Nosaltres vam poder assistir a una d’aquestes sessions. Primerament els alumes es relaxen i fins i tot arriben a estirar-se al terra. Seguidament comencen a parlar de les emocions que tenen en cert moment i amb tot això, acaben introduint un semàfor que els ensenya a poder controlar les seves accions en moments en que actuen les sota el control de les emocions.
Vam poder entrar en diferents aules durant la visita que vam dur a terme i ens va sobtar que hi havia dos mestres en moltes d’aquestes aules. Això es deu al treball compartit que es du a terme a l’escola. Un equip de quatre pedagogs i un psicòleg treballen conjuntament amb els mestres i alumnes per millorar les relacions i les capacitats de cada una d’aquestes parts.
A l’escola es té molt en compte la participació de l’alumne per això es treballa amb racons i projectes perquè en aquestes activitats cada membre rep atenció personalitzada. L’adaptació del currículum a les necessitats de cada alumne fa que l’escola obtingui els resultats desitjats, doncs per exemple a l’exercici de lectura estan agrupats els infants per nivells. D’aquesta manera s’aconsegueix que cap nen es quedi endarrerit i que tots portin el mateix ritme.
Les TIC també han arribat a l’escola Sadako. Els alumnes disposen d’intranet que és una eina de treball molt útil tant per els mestres com pels alumnes. A la majoria d’aules hi ha canons la qual cosa permet poder introduir les noves tecnologies a la classe en comú. I cal tenir en compte que a la llarga les tecnologies estaran presents sempre però que no substituiran la feina del mestre sinó que la facilitaran.
Com a dades curioses de l’escola, cal destacar:
- El monitoratge: els alumes més gran expliquen als petits continguts d’algunes matèries de manera didàctica. Un exemple en seria les classes de naturals que moltes vegades són els gran qui expliquen als petits els experiments i altres. Aquesta és una activitat que motiva als estudiants i per aquesta raó l’escola la du a terme.
- L’acompanyament lector: l’ interacció entre els alumnes de sisè i primer a l’hora d’ensenyar a llegir. Els alumnes més grans dediquen unes hores als alumnes més petits, d’aquesta manera ajuden als més petits a aprendre a llegir mitjançant el material que els mestres proporcionen. Aquest és el segon any que aquesta activitat es du a terme i el curs passat va ser un èxit perquè tots els alumnes de cada curs la van dur a terme.
- Els racons són oberts: durant aquesta activitat els alumnes de tots els cursos de primària estan barrejats i tots assoleixen els mateixos objectius tenint el compte el grau de dificultat.
Per últim vam parlar de la relació de les famílies amb l’escola, i aquesta és molt curiosa. L’escola a creat el paper del pare tutor, dos per cada curs. Aquests pares són els encarregats de transmetre a l’equip directiu les queixes o altres que els pares dels alumnes volen fer arribar.
Aquesta relació entre pare i mestre també es fomenta per part del centre perquè fins a 4rt de primària els pares recullen al seu fills dins l’aula. Aquesta és una manera de que el nen expliqui al pare el que ha fet. A més així els pares i els metres poden establir una relació estable i necessària pel desenvolupament del nen.
REFLEXIÓ
La metodologia empleada pel personal de l’escola és creativa i la manera en que treballen, projectes de treball, m’agrada molt. M’ha recordat a la meva escola però el que més m’ha cridat l’atenció és la pràctica de la Filosofia 3/18 i l’educació emocional.
Durant la visita hem pogut veure com treballaven les matemàtiques, mitjançant les TIC però combinant-ho amb eines més tradicional, com són els botons. L’adaptació de la lectura que efectuen durant primer i segon mai ho avia vist i això m’ha fet prendre consciència que els alumnes també en tenen ganes i encara més quan se’ls hi planteja com una activitat lúdics. Un exemple és la lectura dels “Pastorets” perquè després faran la representació quan ho van saber es van posar molt contents.
Finalment i com va dir el cap d’estudis, “d’alguna manera venem l’escola” però és una filosofia i una escola que no necessiten ser venudes perquè es venen soles. El clima que es respira demostra les ganes que tenen totes les persones en ensenyar i aprendre.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada