dimecres, 16 de desembre del 2009

Seminari 1 (16 des)

DESCRIPCIÓ

Avui a seminari hem tingut la visita d’una noia que es deia Anna. La seva visita no ha alterat l’ordre del seminari perquè ella ha vingut per veure com funcionava una sessió de seminari.
Hem hagut d’explicar a l’Anna la nostra experiència personal a seminari.

Primerament la mestra ens ha fet una lectura del guió de la sessió i ens hi hem agut de posar mans a la massa perquè avui hi havia un bon plegat de coses per fer. Primerament hem començat amb l’actualitat educativa, que les nostre companyes Eva Ladevesa i la Natàlia Carrique ens han presentat. L’Eva Ladevesa ha aportat tres noticies; “Más de 300 alumnos recibirán información para decir no a la corrupción”, “La seguridad en Internet, asignatura de Primària en Inglaterra” i finalmentEl SMS no enganya”, aquesta ha sigut la noticia sobre la que hem debatut, perquè a partir d’ara en algunes escoles enviaran els resultats acadèmics a traves d’SMS. La noticia presentada per la Natàlia portava com a titular “Barcelona quiere mantener abiertas las escuelas durante las vacaiones de febrero” i el tema que la nostre companya a portat a debat era “Biblioteca sí, biblioteca no?”

De l’apartat revista educativa avui hi ha hagut triple sessió perquè tres companyes han presentat les seves revistes. Per començar, la Mónica Gutiérrez ens ha parlat de la revista titulada "Magisterio". Aquesta estava dirigida per Jose Maria de Moya i es publicava des de 1866 en Català i Castellà. La seva periodicitat és mensual. L’estructura de la revista és molt peculiar perquè esta estructurada en tres apartats:
Espanya:
- En clave eductiva (noticia principal)
- Opinión
- Información
Catalunya:
- Informació (centrada a Catalunya)
- Agenda
Comunitats:
- A Madrid
- A Castilla
- A Múrica
(en general)
- Educar (una personalitat que parla sobre un tema plantejat anteriorment en qualsevol dels apartats)
- Propuestas
- La última pàgina pero no por eso la menos importante (experiències)
El tema a debatre proposat er la nostra companya ha sigut: “Eliminació del crucifix a les aules?”

L’Ailen ha presentat la revista “Cièncias de la educación” dirigida per Pedro Manuel Alonso publicada trimestralment des de 1970. La revista és de caire científic i es basa en estudi realitzats. La seva estructura és la següent:
- Estudi (de determinats temes)
·Breu resum
·Praules clau
·Introducció
·Objectius
·Metodologia
·Resultat
·Conclusions
·Bibliografia
- Bibliografia (el director reflexiona sobre algun estudi en concret)
La nostre companya s’ha basat en aquest article “Atención educativa al alumnado inmigrante no universitario” i el tema proposat ha sigut “L’ immigració a l’aula com un problema a un avantatge cultural”.

Per últim la Natàlia ens ha parlat de la revista “Guix” la revista publicada per l’editorial Graó mensualment amb nou exemplars l’any perquè a l’estiu la publicació és veu reduïda. El cost de cada exemplar és de 7,80€.La revista consta de vuit parts destacades:
- Editorial
- Opinió
- Monogràfic (tracta a fons un tema concret)
- Experiències (proposades pels centres perquè altres escoles les realitzin)
- Escola, territori i comunitat
- El tema del curs (tema de tria anual i en cada exemplar es tracta un apartat específic)
- Reflexió
- Recull
- Avanç del següent número
- Recomanacions
La nostra companya Natàlia a triat un tema de la revista relacionat amb l’avaluació dels alumnes mitjançant dibuixos “Una mirada creativa vers l’avaluació”.
Per acabar la classe hem hagut d’emplenar el qüestionari d’opinió sobre l’assignatura.

REFLEXIÓ PERSONAL

Respecte la visita de l’Anna i l’explicació que alguns companys han fet m’ha agradat el fet que hagin comentat la proximitat que han establert amb alguns membres de la classe així com amb la mestre, Lluïsa Cirera.
Trobo molt bé que a la facultat ens tinguin en compte l’opinió dels alumnes per això he omplert amb ganes el qüestionari. Val a dir que mai havia sabut del cer que era un seminari i ara, al menys, conec els seminaris de Blanquerna i en especial el de la Lluïsa Cirera.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada